سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه هیدروپنیک

سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه چیست؟

هر گلخانه داری بعنوان تولید کننده با چالش های متعددی در زمینه تولید و کشت روبرو میباشد . با کاهش دسترسی به منابع آب و افزایش هزینه حامل های انرژی ٬ هدف شما که همانا رسیدن به یک تجارت سودآور است را خدمات متخصصین فارو به نیازهای شما گلخانه دار محترم را در بالاترین سطح کیفی پاسخ می دهد.

فارو دامنه ای گسترده از روش های اتوماسیون گلخانه و کنترل بهینه اقلیم را در اختیار گلخانه داران قرار داده تا زمینه دستیابی به تولیدی با کیفیت ٬ افزایش تولید در واحد سطح ٬ کاهش کاربرد مواد شیمیایی و سموم و نیز کاهش نیروی انسانی و منابع انرژی را فراهم نماید.

فارو با بهره گیری از سخت افزارهای صنعتی و PLC – نمایشگرهای لمسی صنعتی و سنسورهای دیجیتال، موفق به ارائه سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه گردیده که کلیه نیازهای های اقلیم گلخانه را در برگرفته و با کمک گرفتن از مهندسین نرم افزار و متخصصین خبره و با تجربه صنعت کشاورزی اقدام به برنامه نویسی شرایط اقلیمی گلخانه، متناسب با اقلیم کشور ایران شده است.

متخصصین فارو هرساله نسبت به ارتقا و به روز رسانی این سیستم اقدام نموده و همواره پاسخ مثبتی به خواسته های تولید کنندگان محترم عرصه کشت و صنعت معظم گلخانه ، داده است.

سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه

سیستم کنترل هوشمند چگونه موجب تولید محصولات با کیفیت تر می گردد؟

کنترل هوشمند اقلیم :

به منظور ایجاد اقلیم ایده آل در گلخانه٬ دما، رطوبت، نور و co2 باید در تعادل باشد. وجود تعادل در گلخانه باعث رسیدن به کیفیت برتر محصولات و کاهش چشمگیر مصرف حامل های انرژی و نیز جلوگیری از استرس به گیاه از طریق عملکرد هماهنگ تجهیزات در راستای هوادهی و کنترل مطلوب اقلیم گلخانه خواهد شد .

کنترل و مدیریت هوشمند مصرف انرژی :

کنترل دقیق سیستم تهویه و گرمایش باعث صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی می شود ٬ در روزهای زمستان بسته شدن به موقع دریچه ها هنگام غروب آفتاب مانع از هدر رفتن گرمای جذب شده از تابش خورشید شده و به نوعی ذخیره انرژی را در پی خواهد داشت ٬ در نتیجه تاثیر عملکرد سیستم گرمایشی باعث بهینه سازی مصرف سوخت می گردد.

سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه فارو سالن کشت

کنترل هوشمند رطوبت :

سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه فارو از طریق کنترل سیستم مه پاش ٬ فن و پد و دریچه ی گلخانه ٬ رطوبت ایده آل کشت را تامین کرده و مازاد آن را با تخلیه به موقع و متناسب با شرایط جوی خارج از گلخانه ( سرعت وزش باد ٬ میزان دما ٬ رطوبت و شدت نور ) انجام می دهد این امر مانع ایجاد بیماری های قارچی و همینطور تنش های دمایی برای گیاه و محصول خواهد شد.

سلامت مواد غذایی :

از طریق کنترل مطلوب شرایط دمایی و رطوبتی گلخانه و جلوگیری از تنش های ناگهانی به گیاه می توان به بوته هایی مقاوم و سالم دست یافت . با این وجود مانع ایجاد شرایط رشد قارچ ها و عوامل بیماری زا در گلخانه شده و در نتیجه با کاهش مصرف سموم دفع آفات ٬ به هدف سلامت بیشتر و  کیفیت بالاتر محصولات گلخانه ای رسید.

کاهش نیاز به نیروی کار :

با بکارگیری سیستم هوشمند کنترل اقلیم گلخانه  ارائه شده توسط متخصصین فارو دیگر نیازی به نیروی متبحر جهت هوا دهی 24 ساعته و کنترل لحظه ای دما، رطوبت و سرعت باد نیست و با توجه به اینکه این سیستم قابلیت کنترل آنلاین گلخانه را از هر مکان برای گلخانه داران فراهم می کند شما قادر خواهید بود تمام تنظیمات و بخش های قابل کنترل را به صورت آنلاین انجام دهید. از این رو ضرورت استقرار دائم نیروی کار متخصص در گلخانه، جهت کنترل نحوه ی عملکرد سیستم و صحت تنظیمات انجام شده توسط پرسنل را به حداقل می رساند.