سینی نشاء یا سینی کشت گلخانه چیست؟

سینی نشا یا سینی کشت (سینی کشت بذر) در گلخانه ها به منظور کشت انواع سبزی و صیفی جات شامل خیار، گوجه، فلفل، هندوانه، خربزه و کلم مورد استفاده قرار می گیرد. کاشتن بذر در فضای بسته یک روش عالی برای آماده کردن گیاهان برای پرورش در فضای باز و باغ شما است. سینی نشا در واقع شامل چند گلدان کوچک یک اندازه هست که همه آن ها با فاصله مشخص از هم روی یک سینی قرار دارند. فارو، فن آوران کشاورزی باران-  به عنوان تامین کننده و توزیع کننده سینی نشا گلخانه آماده ارائه خدمات و لیست قیمت سینی نشاء و کشت به مشتریان خود می باشد.

مشخصات فنی سینی نشاء یا سینی کشت قلمه

نشاء مرحله اولیه در رشد گیاه است و به دلیل ضعیف بودن نیاز به مراقبت ویژه ای دارد، بنابراین باید در محیط مناسب و تحت کنترل رشد کند. سینی نشا یا سینی کشت یک سینی بزرگ از جنس پلاستیک یا مواد پلی اتیلن بوده که لیوان هایی هم اندازه با پایین باریک تر روی آن قرار گرفته است.

سینی نشا یا سینی کشت مناسب ترین گزینه ای است که برای رشد نشاء می توان در نظر گرفت. نشاء بعد از مدت زمان کم، هنگامی که شرایط آب و هوایی مساعد شد، به بیرون از گلخانه و در فضای آزاد انتقال می یابد.

استفاده از سینی های نشا به شما کمک می کند تا گیاه با کم ترین تنش و به راحتی رشد و آماده انتقال به زمین اصلی شود. با آماده کردن دانه ها و نشا های خود، برای فصل بهار می توانید نهال ها و گیاهان خود را هر زمانی به زمین اصلی انتقال بدهید.

برای کشت در سینی نشاء اطلاعات مربوط به نحوه کاشت گیاه خود را بدانید چرا که در برخی گیاهان لازم است قبل از کاشت، گیاه خیس شود. توجه داشته باشید که زمان دقیق کاشت نشاء داخل سینی، بستگی به نوع نشاء مورد نظر شما دارد.

انواع سینی نشا یا سینی کشت

  • سینی نشا چند بار مصرف
  • سینی نشا یک بار مصرف
  • سینی نشا یونولیتی

سینی نشاء یا سینی کشت بذر دارای حجم مناسب برای انواع کشت بوده و با ابعاد استانداردی که دارد برای توسعه مطلوب ریشه کارایی بالایی دارد. این سینی ها زهکش خوب و تهویه مطلوبی دارند بنابراین گیاه از بیماری های قارچی که در اثر رطوبت ایجاد می شود، در امان می ماند.

سینی های نشا به دلیل خاصیت آنتی یووی (Anti UV)، در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و به راحتی دچار پوسیدگی ناشی از نور خورشید نخواهد شد. جنس سینی کشت گلخانه از مواد پلی اتیلن بسیار مرغوب است که از نرمی و انعطاف پذیری خوبی برخوردار می باشد، به همین دلیل بدون احتمال شکستگی سینی نشاء به آسانی و خیلی راحت حمل می شود.

لازم به ذکر است سینی کشت گلخانه قابلیت ضد عفونی داشته و تا زمانی که خود سینی از بین برود می توان چندین بار از سینی نشاء استفاده کرد.

تولید نشا روش های گوناگونی دارد، اما کشت در گلخانه رایج ترین و موفق ترین روش تولید آن می باشد. تولید گلخانه ای نشاء نسبت به تولید آن در فضای آزاد برتری های زیادی دارد:

  • نشایی که در گلخانه تولید می شود نسبت به نشای تولیدی در محیط بیرون، دارای همگنی بیشتر بوده و سریع تر تولید می شود.
  • برای نشا هایی که در گلخانه تولید می شوند مدیریت بیشتری برای آبیاری و مواد غذایی مورد نیاز آن ها می توان داشت.
  • در گلخانه این امکان وجود دارد که نشا ها را تا زمان مورد نیاز نگهداری کرد و در موعد معین سریعا به مزرعه تغییر مکان داد.
  • نشا های گلخانه ای گیاهان سالم تر بوده و ضخامت و ارتفاع مناسبی را دارا می باشند.
  • نشا های تولید شده در گلخانه تثبیت و استواری بالایی نسبت به نشا های تولید شده در فضای آزاد دارند.